Lagerhaus: Nytt butikskoncept



Bilder:

    Pellys uppdrag var att förmedla en tydlig känsla av förnyelse, prisvärdighet och glädje i Lagerhaus nya butikskoncept

    För att förtydliga sitt butikskoncept genomförde kedjan Lagerhaus en översyn av sitt varumärke. Efter att den nya grafiska profilen blev klar skapade Lagerhaus en plan på hur detta ska förmedlas i butikerna. De känslor som kunderna ska mötas av enligt den nya visionen är: förnyelse, prisvärdhet och glädje.

    - Vi har nu öppnat ett antal butiker och kan se att kunderna verkligen uppskattar de nya miljöerna. Äntligen har vi hittat själen som lockar till glädjefylld shopping, säger Helena Svensson, marknad & konceptansvarig på Lagerhaus. Dessutom har personalen varit mycket positiv till förändringen. Och vårt mål att skapa en inredning som är flexibel har verkligen lyckats. När vi valde samarbetspartner var det viktigt för oss att allt fanns samlat under ett tak. Det allra viktigaste är att vi tillsammans förstår vårt koncept och kan bidra till utveckling.

    På frågan om Lagerhaus vill rekommendera andra företag att välja Pelly som leverantör svarar Helena omedelbart ja.

    - Pelly är den samarbetspartner som bäst lever upp till de förväntningar vi har, avslutar hon.